فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

جشنواره سیمرغ نشان از توجه شورای ششم به شاهنامه فردوسی است

  • کد خبر: ۱۹۶۲۸۳
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
جشنواره سیمرغ نشان از توجه شورای ششم به شاهنامه فردوسی است
رئیس کمیسیون حاشیه شهر شورای مشهد گفت: خروجی و بخشی از نگاه ویژه شورای ششم به شاهنامه فردوسی و هنر حماسی، برگزاری جشنواره سیمرغ است.

مجید طهوریان عسکری در حاشیه اختتامیه جشنواره عروسکی سیمرغ در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: شاهنامه و کارکردش در زندگی اجتماعی ایرانی‌ها نقش موثری دارد از این جنس که در ادبیات گفتگویی ما چه به عنوان زبان ادبیات فارسی و چه در نقش زبان و ادبیات حماسی که نقش پر رنگی بعد از انقلاب اسلامی در گفتگوی ادبیاتی ما داشت بر هیچ کسی پوشیده نیست.

طهوریان عسکری بیان کرد: شاهنامه نقش مهمی در ارتباطات اجتماعی هم ایفا کرده و رشد زندگی انسان را تحت تاثیر قرار داده است مشروط بر اینکه ما نهفته‌های داخل شاهنامه را با قرائت صحیح و درست استفاده کنیم.

عضو شورای شهر مشهد تصریح کرد: تاریخ هم نشان می‌دهد در جنگ‌های قدیم ایران زمین وقتی می‌خواستند شهامت و شجاعت دلیرمردان ایرانی را برانگیزند و نقش محوری یک دلاور را نشان دهند از کتاب شاهنامه استفاده می‌کردند و از این طریق به ایرانی‌ها عزت می‌داد.

رئیس کمیسیون حاشیه شهر شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: کاراکتر‌های متنوع شاهنامه برای گفتگوی نسلی در رده سنی کودک و نوجوان فرصت مهم و جدی است از این جهت که می‌تواند ماندگاری یک گفتگو را در نسل‌های مختلف ایجاد کند. طبیعتا آموزش‌های نسل کودک فرصت خوبی برای گفتمان تایخ و هویت است.

طهوریان عسکری افزود: محور عروسک هم برای نقل تاریخ و داستان و هویت ابزار ثبت کننده خوبی است و همذات پنداری کودک با عروسک و داستان فرصت کم نظیری است که فرد خود را در آن موقعیت قرار می‌دهد و درک موضوعات برای آن آسان می‌شود.

عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه سیاست‌های شورای ششم حمایت از جشنواره سیمرغ است ادامه داد: خروجی و بخشی از نگاه ویژه شورای ششم به شاهنامه فردوسی و هنر حماسی، برگزاری جشنواره سیمرغ است که ما فرصت خلق عروسک‌هایی که تثبیت کننده تاریخ و هویت برای نسل در حال رشد و آینده این سرزمین را ایجاد کند فراهم کنیم.

وی افزود: توقع ما در شورا این است که این آخرین جشنواره نباشد و استمرار این اتفاق در سال‌های آینده می‌تواند تبدیل به یک جشنواره ماندگار و سالیانه در حوزه کودک و نوجوان و محور کتاب شاهنامه باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->